dimecres, 16 de novembre del 2011

QUAN TENíEM EL POP...

Hola a tothom, avui volem recordar algunes coses del nostre amic el pop i veure dos videos.
El primer video és del pop agafant uns caragolets que va dur na Iratxe, no se'n oblida ni un. El que no hem aconseguit veure és com treu el caragol de la closca...ja trobam les closques buides. Això va ser quan estava actiu i content... caçava i menjava.

Untitled from quartb on Vimeo.


El segon video és del dia que varem decidir retornar-lo al mar. Varem veure com la cranca de les Bledes, es passejava tranquil·lament i fins i tot tocava el pop sense que aquest l'ataqués ni li fes gaire cas... Va ser quan ja no caçava, no menjava, estava trist...
Era el moment de tornar-lo a casa seva i agrair-li la visita a l'escola.

Varem aprendre que el pop era de la família dels cefalopods.
Cefalo = cap i podo = peus...és a dir, amb els peus al cap. No te tronc.

Recordau quin era el seu nom científic?

Com creis que treu els caragolets de la closca?

9 comentaris:

lin@ ha dit...

Hola!!!!!!!la primera resposta es octopus vulgaris es el seu nom cientific,y lsegonaore que no els tre sels fica tots i llavo trenca la closca i la tira.



Adeuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!

Joan Costa ha dit...

Hola soc en Joan Costa.
I si,na Lina crec de te rao jo tambe crec que el nom cientific del polp es octopus vulgaris.I el pop jo crec que fica un tentacle dins la closca i llavo treu el caragol i se'l menga

Iratxe ha dit...

Hola soc Iratxe,teniu rao Lina i Joan jo tambe crec que es diu el polp Octopus vulgaris.El polp quan el va dur a la mar tendria que estar una mica mes content.Adeu!!!!!!!!!!!

Joan Sans ha dit...

Hola a tothom, efectivament el seu nom científic és el que heu dit. I crec que en Joan Costa és el que millor ha explicat com treu el caragolet de la closca. Amb una ventosa i molta paciència va estirant fins que el treu. No trenca les closques Lina.

Algun de vosaltres sabria que significa octopus?

Adrià Castaño Vargas ha dit...

hola sec en Adrià jo tanber crec en Joan costa el nom cientific es octopus.pero una cosa nouse de que familia bè el pop.adeu una abraçada adeuuuuu.

natalia castaño vargas ha dit...

Hola soc na Natalia es beritat lo que diu el meu llerma jo tinc pena por lu del pop adeu una abrasada!!!!!!!!!!!

Joan Sans ha dit...

Hola científics de 4rt...
Efectivament el seu nom científic és octopus vulgaris!!!
Teniu molt bona memòria i sabeu cercar informació...dues bones qualitats per investigar coses!!!

Aviat començarem a tenir els vertebrats a l'aquari...
Adeu!!!

joan c. ha dit...

Hola soc joan c.
I si,na Lina crec de te rao jo tambe crec que el nom cientific del polp es octopus vulgaris.I el pop jo crec que fica un tentacle dins la closca i llavo treu el caragol i se'l menga

Zoe de 3rB ha dit...

Hola Joan jo he vist el video del pop es molt xulo.


I UNA PREGUNTA!
¿perque el pop casi sempre estaba afarrat al vidre?