dimecres, 29 de febrer del 2012

NOVA RECERCA INVESTIGADORA

Hola de nou a tothom, començem de nou amb una nova investigació, aquesta vegada un poc més difícil ja que no teniu gaire informació.
Els que van encertar la resposta del nom centífic del nostre Cabot o van aproximar-se molt, tenien una petita recompensa...la que te el nostre amic Marc en la foto.
A partir d'aquí, amb el que teniu, o bé els que tenen l'objecte o bé a partir de la foto heu de investigar i descobrir que és.

Qué és? És un animal?
Sabeu el seu nom? I el nom científic?...

La solució amb imatges...la setmana que ve!!!
SORT A TOTS!!!

20 comentaris:

Andreu ha dit...

Es un molusc anomenat
Orella de mar.El nom cientific es
Haliotis Lamnellosa i viu entre les roques o devall les pedres.

Marc ha dit...

Es un molusc ,es invertebrat,es diu orella de mar i el seu nom cientific es haliotis tuberculata lamellosa.ADEU

Cristina ha dit...

Hola Joan crec que el nom científic es haliotis tuberculata,es un invertebrat,si es un animal i es diu Orella de mar.
Esper que i agui molta sort en aquest concurs.
Adeu!

Joan Sans ha dit...

Hola investigadors de 3r i 4rt...
Sou rapidíssims, jo encara estic cercant...no estic segur del nom científic. El que és segur és que es tracta d'un invertebrat marí.
Pot ser la Patella Vulgata?
O és el que vosaltres heu dit?

Hem de seguir mirant i qualsevol informació...EXPLICAU-LA!!!
SORT!!!

Cristina ha dit...

Hola,Joan que no són el mateix animal pero si de la mateixa familia, tots dos son caragols.Que abans sa gent en pesca-va i ara no perque esta protegit. No ho se si es el que nosaltres hem dit.
Adeu

Joan Costa ha dit...

Hola a tots.
Jo he averiguat y en Andreu en Marc i na Cristina tenen rao es la Orella de mar

Alba ha dit...

hola soc n'Alba de 3rA.Es una orella de mar i si es un animal invertebrat jo crec que el seu nom cientìfic es haliotis tuberculata.Adeuuuuuuuuuuuuu!

Natalia ha dit...

Hola soc na Nataliade 4tb yo crec que na cristina te rrao no se si el nom cientific es haliotis crec que si adeuuuuuuuuu!

Lina prats boned . ha dit...

Hola,jo e cercat i pens que es un invertebrat mari ,es una orella de mar i el nom cientific no es el que as dit tu es haliotis tuberculata. Es de la familia dels caragols .Es un mol.lusc que antes es podia pescar.Adeu!!!

Joan C. i Vicent ha dit...

Hola.
A jo el meu tiu m'ha dit que la orella de mar es l'aliment preferit de els pops i els calamars.
I el nom cientific es Haliotis lamnellosa

Joan C. i Vicent ha dit...

Hola.
A jo el meu tiu m'ha dit que la orella de mar es l'aliment preferit de els pops i els calamars.
I el nom cientific es Haliotis lamnellosa

MANAR i REBECA ha dit...

Hola!!!.Naltros pensam que es un molusc i pensam que es diu ORELLA DE MAR!!




ADEU!

Iratxe i Paula ha dit...

Hola soc na Iratxe i na Paula,estem investigant aquest animal es un invertebrat,es un molusc.A nosaltres ens han dit que es una orella de mar,el avi de na Paula a dit que el seu nom cientific es haliotis tuberculata.Aquest animal a dit el pare de na Iratxe que es posa molt en colgants.

ADEUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!

Alba hernández ha dit...

Hola soc n'Alba,el nom científic és
haliotis tuberculata,el nom és Orella de mar,és un invertebrat i és un animal mari.

Adeuuu!!

Geoffrey i Facundo ha dit...

Hola som en Geoffrey i en Facundo i crec que el nom cientific de la orella de mar es Haliotis asinina

Geoffrey i Facundo ha dit...

Hola som en Geoffrey i en Facundo i crec que el nom cientific de la orella de mar es Haliotis asinina

Joan Sans ha dit...

Hola a tothom, estic al·lucinat, sou molt bons...no us he pogut despistar amb el nom de patella vulgata.
Efectivament com heu dit la majoria es tracta d'una orella de mar.
El nom científic és, haliotis tuberculata o lamnellosa. Crec que pot dir-se de les dos formes o fins i tot les dos maneres juntes.
Enhorabona, a tots els participants, era un poc més difícil...
Molt bones respostes i molt ben escrites...per cert, moltíssim bé els de tercer i molt bona resposta de n'Andreu.
ATENTS AL PRÒXIM MISSATGE QUE SORTIRÀ UNA FOTO XULA DE L'ORELLA DE MAR!!!

Zoe ha dit...

Hola joan soc jo na Zoe.jo crec que es un muscul anomenat orell de mar.Jo li he preguntat al meu pare si sap com es diu,i el meu pare va dir jo crec que es diu orella de mar jo tambe tinc orelles de mar ha casa perque el meu pare cuan era mes petit el busetjaba i trobaba un mun de orelles de mar adeu fins abiat.

MARIO ha dit...

Es un molusc anomenat ORELLA DE MAR.
El seu nom cientific es Haliotis
Coccinea.

Victoria 3ra ha dit...

Bondia soc na Victoria de 3ra jo tambe dic que es diu orella de mar i el seu nom sientific es diu haliotis tuberculata, pues... ¡Adeu.